loading...

سئو طراحي و بهينه سازي سايت

طراحي حرفه اي سايت و بهينه سازي براي موتور هاي جست و جو

بازدید : 1638
شنبه 15 شهريور 1399 زمان : 14:50

طراحی، یک اصطلاح نسبتا گسترده و مبهم است. وقتی شخصی به شما میگوید که من یک طراح هستم، به روشنی برای شما مشخص نمیشود که فعالیت روزانه او دقیقاً شامل چه کارهایی میشود. ذیل چتر طراحی، وظایف متعددی جای گرفته است که معمولاً هر کدام زمینه های تخصصی ای به حساب می آیند.

UI چیست ؟

در دنیای تکنولوژی، هر آنچه در یک دستگاه هوشمند به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند با انسان ایجاد تعامل کند، «رابط کاربری» نامیده می شود. رابط کاربری، کاراکترهای تصویرسازی شده، پیام های راهنما و چگونگی دعوت یک وب سایت یا اپلیکیشن از کاربرانش برای تعامل و پاسخ آنها به این دعوت است.

در کامپیوترهای اولیه رابط کاربری تنها محدود به تعداد دکمه روی صفحه فرمان متصدی و فرم های گزارش پانچ شده خروجی دستگاه بود. با گذشت سال ها، کاربر به توانایی تعامل با یک کامپیوتر آنلاین دست یافت و رابط کاربری (UI) به یک صفحه نمایش خالی با یک خط برای نوشتن دستور، یک صفحه کلید و مجموعه ای از دستورها و پاسخ های کامپیوتر به آنها تغییر یافت.

اگر چه طراحی رابط کاربری مفهومی قدیمی تر بوده و بیشتر از آن استفاده شده است، اما به علت برداشت های غلط بسیار، یافتن پاسخی برای سوال “طراحی رابط کاربری چیست؟” امری دشوار است.

همانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری نیز نقشی چند وجهی و چالش برانگیز است. طراح رابط کاربری مسئول تبدیل محتوا،طرح و ظاهر یک محصول به تجربه ای جذاب برای کاربر است.

نقش طراحی رابط کاربری برای هر رابط دیجیتال و کاربران آن در زمینه احساس ناشی از برند و اعتماد به برند نقشی بسیار مهم و ضروری می باشد. گرچه ارتقا حس ناشی از برند و اعتماد به برند به طور خاص وظیفه ی طراح رابط کاربری نیست، اما طراحی رابط کاربری محصولات برند بر این دو موضوع تاثیرگذار است.

UI که مخفف user interface می باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و انسان در صنعت طراحی، فضایی می باشد که اثر متقابل بین انسان و ماشین به وجود می آید. هدف این اثر متقابل اجازه برای عملکرد موثر و کنترل ماشین از سمت انسان می باشد، در حالیکه ماشین اطلاعاتی را باز می گرداند که کمک به تصمیم گیری های کاربران می نماید.

طراحان UI معمولاً وظیفه یکپارچگی سبک طراحی در کل روند محصول را نیز بر عهده دارند، به صورتی که به صورت شهودی، نوع چینش و محتوای صفحات با یکدیگر همخوانی داشته باشد و همچنین زبان طراحی مورد استفاده سازگاری خودش را در تمامی روند ها و صفحات محصول حفظ نماید. حفظ این ثبات در نمایش المان ها، نمایش خطاها و سبک طراحی ضروری می باشد.

آخرین وظیفه ی طراح رابط کاربری نیز پیاده سازی طراحی به کمک یک توسعه دهنده است. در گذشته تفاوتی میان طراح رابط کاربری و توسعه دهنده قائل نمی شدند. اما امروزه طراح وب (که در واقع همان طراح رابط کاربری است که توانایی کدنویسی دارد) به عنوان طراح رابط کاربری شناخته می شود. طراحی رابط کاربری امری است که بر پایه ساخت رابط کاربری هایی جذاب با گذر زمان تکیه دارد و با گذشت زمان دچار تکامل و تغییر می شود.

هدف طراحی رابط کاربری ساده و موثرسازی تعامل ها در حد امکان است. به دلیل اهمیت بالای کاربر و نیازهای او در این طراحی، طراحی رابط کاربری را طراحی «کاربر محور» نیز می نامند.

رابط کاربری، به طور کلی مجموعه ای از معماری اطلاعات، طراحی تعاملی و طراحی بصری است. طراحی رابط کاربری، دانش طراحی وبسایت ها، کامپیوترها، اپلیکیشن ها، ماشین ها، دستگاه های ارتباطی هوشمند و اپلیکیشن های نرم افزاری با تمرکز بر تعامل و تجربه کاربری است.

به طور کلی می توان گفت طراحی رابط کاربری سه بخش از محصول را تشکیل می دهد:

  • :Senseشامل کنش و واکنش محصول در رابطه با ورودی کاربر و یا محیط های نمایش متفاوت است
  • :Skinشامل نمایش بصری و گرافیکی محصول است
  • :Makeup شامل دستورالعمل ها و نکات و راهنماهایی است که کمک می کند کاربر تجربه بهتری داشته باشد.

در یک همه پرسی که از طراحان رابط کاربری غیر ایرانی توسط وب سایت صورت گرفته بود، طراحان این تعاریف را ارائه داده اند:

«طراحی رابط کاربری، زیباسازی پیکسل به پیکسل یک طرح است که جزیی از ساختار تجربه کاربری به شمار می رود. طراحی رابط کاربری کم اهمیت تر از هیچ بخشی از فرایند طراحی نیست و بخش عظیمی از چیزی است باعث شکل گیری یک تجربه کاربری فوق العاده می شود. ابتکار در طراحی رابط کاربری، همه چیز نیست. یک رابط کاربری (UI) زیبا ممکن است باعث ایجاد تجربه ای خوشایند شود، اما یک رابط کاربری خوب در کنار یک تجربه کاربری ضعیف، طرح ضعیفی محسوب می شود.»

طراحی رابط کاربری فرایند ساخت یک زبان بصری و سلسله مراتب هایی است که به کاربر اجازه استفاده و تعامل با یک اپلیکیشن را می دهد.

طراحی رابط کاربری ساخت رابطی قابل استفاده برای دستگاه های انسان ها است و شامل کاربر و اعمال طبقه بندی شده، نیازها و اهدافش؛ راحتی و سهولت در استفاده، وضوح و زیبایی اجرا؛ انعطاف پذیری و انطباق پذیری در دستگاه های مختلف می شود و در نهایت، طراحی رابط کاربری روندی است که شیوه کار ماشین ها را به شیوه تفکر انسان ها ترجمه می کند.

بر پایه طراحی رابط کاربری، نقشی به عنوان طراح تعاملی نیز تعریف می شود. گری بودهو (Gary Bodhoo) این کلمه را ضد و نقیض می خواند چراکه توهمی از درک و کنترل ایجاد می کند. در عین هم پوشانی، میان طراحی رابط کاربری، استراتژی محتوا، معماری اطلاعات، تجربه کاربری تفاوت های ساختاری نیز وجود دارد. بودهو، واژه «قصه گو» (Story teller) را برای این نقش پیشنهاد می دهد.

رابط کاربر می تواند به طور کامل تجربه کاربری را در بر گیرد، که ممکن است زیبایی ظاهری دستگاه، زمان پاسخ گویی و محتوایی که در چهارچوب رابط کاربری به کاربر ارائه می شود را شامل شود.

رابط کاربر ضعیف یکی از دلایل غیر قابل استفاده شدن صفحات وب (و اپلیکیشن) است. بنابراین، هدف طراحی ابزاری است که خوشایند بوده و در عین حال مناسب با انتظار کاربران باشد و به آسانی بتوانند با آن کار کنند. کیفیت رابط کاربری هر وب گاه یا اپلیکیشن، کیفیت تعامل کاربران با آن را مشخص می سازد.

طراحی رابط کاربری اولین عنصر موثر برای شکل گیری ارتباط میان کاربر و فضای وب گاه یا اپلیکیشن است. اولین بخشی که ذهن مخاطب را با خود درگیر می کند. عاملی که موجب تداوم حضور در فضای یک وب گاه یا اپلیکیشن یا برعکس منجر به گریز از آن فضا می شود.

طراحی رابط کاربری، به عنوان یکی از شاخصه های هنر کاربردی، اساسا با زیباشناسی، روان شناسی، نظام نشانه ها و فن آوری در ارتباط است. توجه به هریک از موراد بیان شده در طراحی رابط کاربری، نقش موثری را در بهبود برقراری ارتباط با کاربران خواهد داشت.

طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت آموزشی ،

بازدید : 1289
شنبه 15 شهريور 1399 زمان : 14:50

سبک ظاهری و حتی سبک رفتاری همه چیز در گذر زمان تغییر می کند و به مرور، ذهن ها با آن ها هماهنگ می شود. طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وظیفه طراح وب سایت چیزی بیش از طراحی محیطی زیبا برای وب سایت شما می باشد که طراح می بایست هیجان و احساسات کاربران شما را در نظر بگیرد و سایت را به گونه ای طراحی نماید تا کاربر با وب سایت شما ارتباط احساسی برقرار نماید. طراح وب سایت یکی از مهمترین اعضای تیم شما می باشد. در صورتی که کار خود را به درستی انجام دهد تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما خواهد داشت.

تعریف UX

UX به معنی تجربه کاربر (User Experience) است که شامل رفتارها، احساسات و نگرش های کاربر درباره تجربه استفاده از یک محصول نرم افزاری است که می تواند در نهایت جنبه های مختلفی مانند سودمندی، کاربرد آسان و کارایی را در ذهن کاربر به صورت یک خاطره تداعی کند. در واقع به تجربیاتی گفته می شود که در استفاده از ابزار یا محصول خاصی در ذهن می ماند و برای ما قابل فهم و پیش بینی می باشد.

همچنین تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم مثل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد.

برخی از ابهامات در تعاریف به دلیل تازه و نو بودن این مفهوم است. دُن نورمن، دانشمند علوم شناختی و موسس گروه مشاوره طراحی نیلسون نورمن درباره اهمیت تجربه کاربری می گوید:

تجربه کاربری تمام جنبه های تعامل کاربر با شرکت، خدمات و محصولات شرکت را شامل می شود.

طراح تجربه کاربری (UX) باید به طور فعالانه در فرآیند تحقیق، ارزیابی، توسعه، محتوا و نمونه سازی برای ارزیابی کیفیت محصول مشارکت داشته باشد. UX یک مفهوم غیر دیجیتال و مرتبط با علوم شناختی است، اما به طور عمده در حوزه ی دیجیتال تعریف و به کار گرفته می شود.

در حقیقت طراحان “تجربه کاربر” یا همان UX Designers تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین سناریو برای آشنایی یک کاربر با یک محصول و یا خدمات را ایجاد نمایند. از آنجا که این موضوع یک فرمول خاص ندارد و متناسب با سوژه های مورد نظر ممکن است راهکارهای فرآوانی داشته باشد کار زمانبر و دشواری است. یک طراح تجربه کاربر میخواهد مشکلات کاربر را در مواجهه با سوژه مورد نظر خود، چه از نظر کلامی و لغتی، و چه از نظر محل قرار گیری موارد و زیبایی شناختی و … مورد بررسی قرار دهد و در پی حل آن ها برآیند تا به بهترین تجربه کاری کاربر یا همان Best User Experience دست یابد.

مارک زاکربرگ خالق فیس بوک میز طراحان وب سایت خود را نزدیک میز خود قرار داده بود تا بدین وسیله هم کار ایشان را دائما تحت نظر داشته باشد و هم بتواند خط مشی و دیدگاه های خود را دائما به ایشان منتقل نماید تا بدین وسیله طراح با درک بهتر فعالیت وب سایت طراحی های مفهومی تری را ارائه نماید.

مهندسان در کار طراحی سایت بخش هایی را پیاده سازی می نمایند که کاربر مشاهده نمی نماید و منطق و اصول کار را پیاده سازی می نمایند حال آنکه طراحان وب سایت رابط کاربری وب سایت را پیاده سازی می نماید.

می خواهیم یک مثال قابل فهم بزنیم تا تجربه کاربری را به زبان ساده و راحت بیان کنیم.

تصور کنید شما وب سایتی را باز میکنید سپس با سایتی مواجه می شوید که در طراحی سایت آن، برای نمایش منو از یک آیکون ستاره شکل استفاده شده است یعنی طراح سایت اینطور طراحی کرده، آیا شما با دیدن آیکون ستاره، قبل از اینکه روی آن کلیک نمایید به ذهنتان باز شدن منو خطور میکند؟ حالا تصور کنید وب سایت دیگری را باز کردید که در طراحی سایت آن، برای نمایش منو از سه خط بالای هم در کناره صفحه سایت استفاده کرده است یعنی طراح سایت اینطور طراحی کرده، حالا آیا با دیدن سه خط روی هم ذهنتان به سمت نمایش منو پیش میرود یا خیر؟

میدانیم که جواب دوم درست است. این داستان به این معنی است که شما با آن وب سایت، یک رابطه منطقی و یک ارتباط خوبی برقرار کردید و اگر در سایتی دیگر آیکون سه خط را مشاهده کنید نا خوداگاه ذهنتان به سمت باز شدن منو می رود یعنی با توجه به تجربه کاربری یا به زبان انگلیسی user experience که داشتید می دانید که سه خط روی هم یعنی باز شدن منوی سایت.

و یا یک مثال دیگر، شما وقتی در حال چرخ زدن در اینترنت و صفحات وب هستید هرجا که لینک آبی رنگی که زیر آن خط کشیده شده است را می بینید برای شما واضح است که اگر روی آن کلیک کنید به صفحه وب دیگری هدایت می شوید.

حال در نظر بگیرید شما که طراحی سایت میکنید و اثری را خلق میکنید بصورتی این تجربه کاربری را در ذهن داشته باشید و به کار بگیرید که بتوانید از کاربر سایت بازخورد بگیرید و این امکان را به کاربرتان بدهید که بتواند یا مواردی را پیش بینی کند یا اینکه به سادگی و بدون توضیح و راهنما قادر به استفاده از امکانات وب سایت باشد.

امیدوارم با این دو مثال با کلیت تجربه کاربری یا UX آشنا شده باشید. پس در طراحی سایت، این نکته خیلی حائز اهمیت است.

باید بدانیم که تجربه کاربری یا ux تاثیر بسزایی در سئوی سایت دارد چرا که در دسترس بودن همه گزینه ها و امکانات در وب سایت و یک تجربه کاربری مناسب باعث پایداری سایت شده و کاربران را به صفحات مختلف سایت هدایت می کند و زمان ترک کردن سایت را نیز کاهش میدهد که در پی آن سئوی سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بالا خواهد برد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

بازدید : 630
شنبه 25 مرداد 1399 زمان : 22:22

الکس دجود ( کارشناس امنیت شاغل در هاستینگ جهانی LeaseWeb )، توضیح داده است که چرا امنیت در طراحی وب سایت، حائز اهمیت است و طراحان بایستی همیشه برای مقابله با خطرات موجود در اینترنت آماده باشند.

آنچه از شواهد و قرائن، مشخص است، تعدد روزافزون مجرمین سایبری (Hackers) است. این بدکاران، فضایی مناسب برای خود پدید آورده و از کارهای غیر قانونی خود اقدام به کسب درآمد و گذران زندگی می‌کنند. در حالی که برخی از آن‌ها تمرکز کاری خود را بر افراد و اشخاص حقیقی، قرار داده‌اند، گروه‌های زیادی نیز چشم انداز کاری خود را بسیار فراتر از این در نظر گرفته‌اند. این مجرمین سایبری، اهداف خود را بر شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ، تنظیم کرده‌اند. جایی که اطلاعات حفاظت شده و محرمانه شرکت‌ها، اطلاعات ورود و خروج، اسناد مالی و یا دیگر موارد مهم امنیتی سازمان‌ها رد و بدل می‌شود. در واقع آنان منطقه امنیتی حفاظت شده سازمان‌ها بر روی شبکه، که توسط نرم افزارهایی نیز مورد نظارت امنیتی قرار دارند، را مورد هجمه خود قرار می‌دهند.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

همه روزه بر تعداد انواع مختلف تروجانها (Trojans) و بد افزارهای حرفه ای افزود می‌شود. این نرم افزارها به گونه ای طراحی شده‌اند که قابلیت عبور از فیلترهای ضد ویروس و بد افزار را داشته و سد پلت فرم‌های تعبیه شده توسط بانک‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و درگاه‌های پرداخت را بشکنند. هدف اغلب این مهاجمین بر کاربران ویندوز قرار دارد. چرا که بیشترین تعداد کاربران خدمات آنلاین از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. اما در عین حال، با افزایش سهم بازار کمپانی اپل در دنیا، توجهات بیشتری نیز به سوی آن جلب خواهد شد. در نتیجه می‌توان گفت؛ با افزایش فروش iPad و iPhone، دردسر جامعه حفاظت امنیت روز به روز بیشتر شده است.

هکرهای سیاسی

در این میان، شاهد افزایش تعداد حملات از سوی هکرهایی که با مقاصد سیاسی، به منظور از کار انداختن و سرقت اطلاعات وب‌سایت‌های مهم می‌پردازند، بوده‌ایم. موج فعالیت‌های اخیر با نام " hacktivitists"، از این دسته‌اند، که با هک کردن وب سایت سازمان‌های مختلف، موجبات درگیری و مشکلات زیادی را برای توسعه دهندگان وب، فراهم آورده‌اند. حملاتی که با استفاده از سیستم خودداری از ارائه خدمت (DDos) توسط hacktivists صورت می‌گیرد، وب سایت‌ها را با به‌کارگیری botnet و ارسال در خواست‌های پرتعداد به سرور و ایجاد ترافیک بی انتها، از دسترس کاربران خارج می‌کنند. در عین حال، در این روش با درخواست از کاربران برای دانلود یک botnet مجازی، آنان نیز به طور ناخواسته تبدیل به هکر بالقوه خواهند شد.

گام هایی در مسیر امنیت

بنابراین وظیفه توسعه دهندگان و طراحان وب سایت‌ها به منظور حفاظت از شبکه های ارتباطی آنلاین اصناف و شرکت‌ها چه خواهد بود؟

اولین مرحله حل مشکلات امنیتی از گذرگاه طراحی و توسعه وب سایت‌ها می‌گذرد. در صورتی که یک طراح و توسعه دهنده، نسبت به هر یک از موارد امنیتی بی توجه باشد، فرصتی را برای هکر های آینده فراهم آورده تا به سادگی اقدام به استخراج اطلاعات محرمانه از وب سایت نمایند. به منظور بر طرف شدن این مشکل، طراحان بایستی تمامی اسکریپت های را به درستی نوشته و سپس آزمایشات لازم را بر روی آن‌ها انجام دهند. به ویژه بخش‌هایی که با اطلاعات محرمانه سروکار دارد، بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد. در بسیاری از کشورها، در رابطه با حفاظت از امنیت اطلاعات پزشکی و مالی، قوانین الزام آوری به تصویب رسیده است.

استفاده از شناسنامه دیجیتال (Digital ID) از طرف‌های ارتباطی همراه با رمزنگاری SSL، می‌تواند سطح بالایی از امنیت را برای آنان به وجود آورد. بروز رسانی مداوم سیستم مدیریت محتوا CMS یا content management system، نیز از فاکتورهای مهم امنیتی، قلمداد می‌شود. توسعه دهندگان وب، بایستی خود را ملزم به افزایش دانش فردی نسبت به امنیت سیستم و پلت فرم‌ها بدانند. چرا که امنیت کاربران نهایی نیز، ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد. طراحان وب، می‌توانند نقش مهمی به عنوان خط دفاعی محکم در جنگ برابر مجرمان سایبری، ایفا نموده و امنیت وب سایت را ارتقاء دهند.

مساعدت های عمومی

ارتباط با سازمان‌هایی که امکان نظارت بر فعالیت‌های غیر قانونی در وب را دارا هستند، از اهمیت زیادی برای طراحان صفحات وب برخوردار است. این کار به منظور اطلاع از اخبار و موارد امنیتی مهم، ضروری به نظر می‌رسد. Leaseweb، حمایت مالی از پروژه توسعه اجتماعی را بر عهد گرفته است. این پروژه از سازمان‌هایی که با نظارت و انتشار اخبار امنیتی، با جرایم سایبری مبارزه می‌کنند، حمایت می‌کند. این اخبار به منظور شناسایی نقاط ضعف سیستم‌ها در برابر حملات بالقوه هکرها و بر طرف کردن آن‌ها استفاده می‌شود. داشتن یک محیط هاستینگ امن برای کاربران، حقی طبیعی است و leaseweb از جمله شرکت‌های است که در به وجود آمدن فضایی این چنین، در تلاش است.

همیاری، عنصر اصلی و کلیدی پیروزی بر جرایم سایبری است. مادامی که سازمان‌ها در تلاشند، وب سایت‌هایی امن‌تر بسازند و شبکه های آنلاین بهتر پدید آورند، مبارزه با بد افزارها نیز از وظایفی است که در صورت اجرای صحیح، می‌تواند اینترنت را به فضایی بهتر برای کسب‌وکارها تبدیل کرده و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که کار بر بستر اینترنت را انتخاب نموده‌اند از امنیت آن استفاده کنند. از این رو، وظیفه تمامی افرادی که امروز در صنعت IT فعال هستند، همکاری به منظور مدیریت هرچه بهتر ریسک‌ها و خطرات امنیتی است.

بازدید : 370
شنبه 21 تير 1399 زمان : 13:24

موفقیت سایت به معنی افزایش میزان ترافیک مفید ورودی به سایت شماست. توجه کنید که تاکید ما بر روی ترافیک مفید است و نه صرفا افزایش عددی ترافیک سایت. به عبارتی دقیق تر افزایش ترافیک ورودی به سایت شما باید هدفمند و دقیق باشد و کاربران و مشتریان نهایی شما را به سایت جذب کند در غیر این صورت افزایش ترافیک با روش های تبلیغات کلیکی نا مرتبط حتی ممکن است به سایت شما ضربه های محلکی وارد کند.

بر اساس آمار هشتاد درصد موفقیت یک سایت به شیوه مدیریت محتوای آن سایت مرتبط است و نه ظاهر یا کدهای آن اما این به معنای عدم توجه شما به زیبایی ظاهری سایت یا کدنویسی دقیق و بدون اشکال وبسایت نیست چرا که تمام این موارد باید در کنار هم مورد توجه واقع شود.

در این مقاله مهمترین عوامل موفقیت سایت های حرفه ای را برای شما بیان می کنیم.

موفقیت سایت

هدفمند بودن وبسایت

اصلی ترین موضوع برای موفقیت سایت شما هدفمند بودن آن است. هر وبسایتی قبل از هرچیز باید ماهیت بنیادین بوجود آمدنش را مشخص کرده باشد و یک هدف دقیق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای خود ترسیم کند. به طور کلی شما به عنوان مدیر یک وبسایت باید درکی دقیق و واضح از آنچه که می خواهید به مخاطبانتان القا کنید، در ذهن داشته باشید. این موضوع یک نظم در عملکرد و یک ساختار منسجم به نوشته ها و مطالب وبسایت شما می دهد. جزییات در چنین فرایندی حرف اول و آخر را می زند، از اصول نگارشی و محتوا نویسی تا پیام هایی که به بازدید کنندگان ارسال می کنید همگی باید در راستای استراتژی اصلی وبسایت شما انجام شود.

متاسفانه با ورود هر تکنولوژی به جامعه کسب و کارهای کشور ما شاهد موج های کور از تصمیم گیری مدیران شرکت ها هستیم. صرف داشتن یک وبسایت به شما برای موفقیت کمک نخواهد کرد. بنابراین قبل از آنکه اقدام به طراحی سایت برای شرکت خود کنید هدف گذاری دقیقی از این سایت در ذهن خود و کارمندانتان ایجاد کنید. بدون داشتن چنین اهدافی انرژی و منابع مالی و انسانی شرکت شما در جهت های مختلفی صرف می شود که این پراکندگی و عدم تمرکز بر روی هدفی خاص شما را به بیراهه خواهد برد.

بهترین شکل هدف گذاری، ساده و دقیق بودن هدف شماست. برای مثلا جمله ما میخواهیم بزرگ ترین کسب و کار اینترنتی کشور را تاسیس کنیم، یک هدف گذاری دقیق و مناسب برای شروع کار نیست. بجای چنین جملات کلی برای مثال بر روی خدمات و کالاهای خاص خود تمرکز کنید و بگویید ما می خواهیم در ده مورد از خدمات و کالاهای شرکت مرجع اصلی اطلاع رسانی باشیم.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران

طراحی زیبا و منحصر به فرد

تاثیر تصاویر و گرافیک بر ذهن انسان بیش از هر ورودی اطلاعات به مغز است. انسان ها بیش از ۸۰ درصد اطلاعات روزمره را از طریق چشم ها دریافت می کنند و همین موضوع لزوم طراحی های گرافیکی زیبا و منحصر به فرد در طراحی سایت را به شما گوش زد خواهد کرد. البته این به معنای این نیست که یک طراحی گرافیکی زیبا شما را به هدف می رساند. این موضوع تنها یک راهکار روانشناسانه برای جذب مخاطب به صورت ذهنی است. آنچیزی که در ادامه زیبایی سایت شما را به اهدافتان نزدیک می کند، محتوای سایت شماست.

بازاریابی و رتبه گرفتن در موتورهای جست وجو

بازاریابی و تبلیغات در فضای نت مرحله سوم برای کسب موفقیت وبسایت شماست. بدون دیده شدن در این فضای پر رقابت شما شانسی برای بقا نخواهید داشت. از این رو شما باید مهمترین ابزار و فضاهای مهم تبلیغاتی را بشناسید. پیشنهاد می کنم با یک متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ مشاوره ای داشته باشید یا اگر امکان مالی دارید یک متخصص در این حوزه استخدام کنید.

در حال حاضر و در دنیای اینترنت غولی به نام گوگل مهمترین فضای دیده شدن کسب و کارها است. به همین دلیل است که یک رقابت بسیار سنگین برای قرار گرفتن در صفحات اول گوگل میان کسب و کارها شکل گرفته است.

یادتان باشد که حتی اگر شما بسیار معروف باشید ولی برنامه مدونی برای تبلیغ و بازاریابی در اینترنت نداشته باشید، ناشناخته خواهید ماند. همچنین بسیاری از کسب و کارها برای آنکه سریعتر در نتایج گوگل دیده شوند از خدمات تبلیغات گوگل استفاده می کنند.

وضوح مطالب

وضوح مطالب و انتشار محتوای دقیق و سر راست موضوع مهم دیگر برای موفقیت سایت شماست. ممکن است شما یک هدف بسیار مناسب برای وبسایت خود در نظر گرفته باشید و از نظر زیبایی و گرافیک ظاهری سایت نیز بسیار عالی به نظر برسید اما اگر فرایندهایی که در وبسایت شما در نظر گرفته شده است شفاف نباشد شما بازهم با مشکلات جدی روبرو خواهید شد.

در دنیای امروز که سرعت در انجام کارهای روزمره هر روز بیشتر می شود شما باید خواست کاربران نهایی خود را در کمترین زمان ممکن برآورده کنید. بنابراین با وضوح بسیار بالا مطالب و محتوای خود را تولید کنید و در دسترسی عموم قرار دهید.

موضوع طراحی فرایندهای واضح و روشن در وبسایت ها و اپلیکیشن ها امروز یک تخصص بسیار مهم در طراحی سایت تبدیل شده است و بسیاری از شرکت ها از طراحان UI&UX برای رسیدن به چنین فرایندهایی کمک می گیرند تا علاوه بر زیبایی ظاهری فرایند های طراحی سایت شما با سهولت و وضوح حداکثری در جهت رسیدن به هدف نهایی انجام شود. در برخی موارد وضوح از طریق ساده کردن وب سایت محقق میگردد. ساده کردن وب سایت تمام ضوائد و شلوغی های سایت را حذف میکند و به صورت روشن به سمت هدف خود میرود. یکی از دلایلی که امروزه طراحی مینیمالیسم رونق گرفته همین موضوع است.

موفقیت سایت

محتوای خواندنی و رایگان

بر اساس آمارها و تحقیقات بر روی سایت های موفق دنیا عامل کنجکاوی نقشی بنیادین در موفقیت سایت ها دارد. به همین دلیل است که با وجود میلیون ها وبسایت در حوزه های مختلف دو گروه از سایت ها بیشترین بازدیدکنندگان را دارند: یکی رسانه های اجتماعی و دیگری موتورهای جست جو و خصوصا موتور جست و جوی گوگل. عامل کنجکاوی در مرحله دوم مخاطبان را به سمت یک عامل دیگر هدایت می کند و آن هم محتوای مفید و رایگان است. سایت های پر مخاطب و موفق همیشه مطالبی تازه و جدید برای مخاطبان خود دارند.

برخی صاحبان وبسایت فکر می کنند که نگارش محتوای خواندنی و رایگان فقط برای سایت های خبری و خبرگزاری ها ضروری است. اما این تصور اشتباه است. موضوع فعالیت وبسایت شما هرچه باشد باید مقالاتی در همان حوزه منتشر کنید. این کار برای دو موضوع مهم است. یکی مخاطب نهایی برای مطالعه مطالب مرتبط با وبسایت شما به سایتتان مراجعه می کند و دوم اینکه از طریق این محتوا می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

افزایش کاربران فعال

کاربران وبسایت شما مشتریان بالقوه شما هستند که شما باید در جهت ارائه بهترین خدمات به آنها تلاش کنید و آنها را به سمت خرید خدمات یا کالای وبسایتتان هدایتشان کنید. بنابراین بیشترین تلاش خود را در جهت حفظ کاربران قدیمی تر و جذب کاربران جدید قرار دهید. این کار به مرور زمان مشتریان نهایی شما را افزایش می دهد.

دسترسی راحت و آسان

آخرین نکته برای موفقیت سایت ها دسترسی پذیری بالای آنهاست. اینکه یک محتوا از چه طریقی، جستجو شود و به مخاطب ارائه شود و همچنین وب سایت با چه مرورگرها، سیستم عامل ها و یا دستگاه هایی قابلیت کارکرد داشته باشد را دسترس پذیری مینامیم. ممکن است یک وب سایت به خاطر ساختار طراحی، بازدید کنندگان را مجبور به استفاده از یک مرورگر خاص و یا سیستم عامل مشخصی نماید. این عوامل باعث از دست رفتن کاربر خواهد شد. بنابراین طراحی سایتتان را به صورت حرفه ای انجام دهید تا در هر دستگاه و با هر مرورگری قابلیت دسترسی داشته باشد. عدم توجه به چنین موضوعاتی برند شما را به کل نابود می کند.

نکته پایانی

قبل از هر چیز برای موفقیت سایت خود طراحی آن را به شرکت های حرفه ای و خبره در این حوزه بسپارید. عدم طراحی سایت اصولی بلای جان بسیاری از شرکت ها شده است و شما ممکن است هزینه های مالی و زمانی بسیاری در این مسیر متحمل شوید. شرکت پیام آوا متخصص در طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات به کسب و کارهای ایرانی است.

بازدید : 396
شنبه 7 تير 1399 زمان : 15:19

کلید آینده کسب و کار شما به میزان ایجاد چنین تجربه ای برای مشتریان بستگی دارد، یعنی خوشحال کردن دوباره و دوباره مشتریان و مصمم ساختن آن ها برای ادامه همکاری با شما. هیچ چیز مانند تعهد کل اعضای شرکت برای خشنود سازی مشتریان، نمی تواند رضایت و وفاداری آن ها را برانگیخته و خریدهای مجدد را بیشتر کند. راز موفقیت در کسب و کار را می توان در یک جمله خلاصه کرد: مشتریان خود را خشنود کنید.

جذب مشتری جدید، کار پر هزینه ای است. وقتی مشتریانی در اختیار دارید، باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا «آن ها را با زنجیر فولادین به خود ببندید.» باید کاری کنید که مشتریان محصولات شما را بفروشند. باید کاری کنید که مشتریان به طور ویروسی پیام شما را انتشار دهند و بازار را از پیام شما پر کنند. هدف مطلوب آن است که شرکت شما را به دوستان و همسایگان خود معرفی کنند، درباره محصولات و خدمات شما در وبلاگ ها بنویسند و ایمیل هایی برای یکدیگر ارسال کنند.تعیین نحوه برخورد با مشتریان، نقطه شروع توسعه سیاستی برای خدمت رسانی بی نظیر به مشتری است. کار خود را با تعریف «تجربه بی نظیر مشتریان» آغاز کنید. اگر تجربه مشتریان عالی و بی نقص باشد، چگونه خواهد بود؟ اگر مشتریان مطلبی درباره خدمات شما به سایر افراد بگویند، دوست دارید آن مطلب چه باشد؟

1- اعتبار و ثبات: قابل پیش بینی باشید

اگر هربار که دوستان خود را ملاقات می کنید، تغییر کرده باشند، چه احساسی به شما دست می دهد؟ تصور کنید اگر هر بار که آن ها را می بینید ظاهر، صدا و رفتارشان تغییر کرده باشد، حفظ ارتباط با آن ها چه قدر دشوار می شود. این دقیقا همان احساس ناخوشایند و دلسردکننده ای است که با تغییر مداوم و بی دلیل محصولات خود، در مشتریان به وجود می آورید. برای مثال اغلب وب سایت ها، مرتبا طراحی خود را درست زمانی که مشتریان به آن عادت کرده اند و از آن لذت می برند تغییر می دهند و در آن ها احساس سردرگمی به وجود می آورند. وقتی یك شرکت نوشابه سازی، «نوشابه گازدار جدید» و ناشناس خود را به بازار معرفی کرد، سهم بازارش سقوط کرد. صد سال موفقیت آن ها به خاطر شتاب زدگی و احساس نیاز به تغییر، صرفا به خاطر خودشان و نه به خاطر مشتری، تقریبا نابود شد. امروزه، این شرکت صدها طعم مختلف را به نوشابه های خود می افزاید و هماهنگی آن ها با سلایق متغیر محلی را آزمایش می کند، اما هرگز فرمول اصلی آن را تغییر نمی دهد. اعتبار و ثبات به این معنی است که مشتریان می توانند روی یک برند حساب کنند و در هر دفعه استفاده از آن محصول یا خدمت، همان تجربه را داشته باشند. هر بار که محصولات این برندها را می خرید، دقیقا می دانید طعم شان چگونه خواهد بود، زیرا مشابه دفعات قبل است. برای اغلب شرکت ها، همین موضوع تعریف برند است.

article_image_one_537.jpg

2- مسئولیت پذیری: وقتی اشتباهی مرتکب می شوید، آن را قبول کنید

تحقیقات مکرر نشان می دهد وقتی مشتریان شکایت می کنند، اغلب واقعا نمی خواهند پول خود را پس بگیرند و یا خرید را لغو کنند. آن ها توقع دارند که محصول خریداری شده به خوبی کار کند. آن ها از شرکت فروشنده می خواهند، به تعهداتی که هنگام فروش قول داده عمل کند. مردم از شما انتظار کمال ندارند. انتظار آن ها این است که مسئولیت اتفاقات خوب یا بدی که هنگام تجربه محصول برای مشتری رخ می دهد را بپذیرید. جالب است بدانید که بسیاری از شرکت ها اگر به سرعت اقدام کنند، بلافاصله عذرخواهی کنند و مسئولیت پذیر باشند، از طرف مشتریان بخشیده می شوند. قانون کلی این است که به سرعت به شکایات مشتریان پاسخ دهید، از بهانه تراشی و موضع گیری اجتناب کنید و به سرعت تلاش کنید تا مشتری را خوشحال کنید. در همه تعاملات خود با مشتریان، صادق و انتقادپذیر باشید. تصور کنید هر کاری که انجام می دهید و هر چیزی که می گوئید، به سرعت پخش شده و به اطلاع عموم می رسد. حقیقت را بگوئید و این کار را هرچه زودتر انجام دهید. سعی کنید در همه کارهای خود اعتماد ایجاد کرده و آن را حفظ کنید.

3- پاسخ گویی سریع: به سرعت به اصل ماجرا بپردازید

امروزه با وجود ارتباطات لحظه ای و جهانی، مصرف کنندگان در هر لحظه خبرهای مربوط به محصولات شما را با استفاده از پیام های متنی به دیگران منتقل می کنند. در سال 2010، زمانی که تویوتا نقص شتاب تعدادی از اتومبیل های خود را تکذیب کرد، بحران بزرگ تر شد و زمان بیشتری طول می کشد تا این شرکت بتواند شهرت خود را مجددا بدست آورد. همه باید بدانند که این مشتری است که موفقیت یا شکست شما و دستمزدتان را تعیین می کند. سام والتون می گوید: «ما همه یک رئیس داریم و آن مشتری است و هر زمانی که بخواهد می تواند با خرید از جایی دیگر، ما را اخراج کند.» شما وکیل مدافع مشتریان خود هستید. خود را یک آژانس حمایت از مصرف کنندگان بدانید که از بهترین مشتریانش حمایت می کند. مرتبا سیستم ارزیابی و پاداش ها را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید موارد تشویقی مناسبی برای تیم خود در نظر گرفته اید. باید با مشتریان خود هم سو باشید و تعهد عمیقی به انجام خدمات فوق العاده برای مشتریان داشته باشید و این به معنای پیش بینی بازدارنده هایی برای عملکردهای ضعیف است.

4- خدمات اختصاصی: کاری کنید دقیقا مناسب مشتری به نظر برسد

آیا تجربه مشتری شما مطابق با توقع واقعی خریدار است؟ آیا متخصص نیازهای منحصر به فرد مشتریان هستید؟ چگونه می توانید شرکت خود را به جایی برسانید که تجربه منحصربه فردی برای مشتریان ایجاد کند و رقبا نتوانند بدون فداکاری برای مشتریان خود، از آن تقلید کنند؟ ایجاد تجربه سریع و به موقع برای مشتریان. دانشگاه فونیکس متخصص دیگری است که تجربه بیش از 400.000 دانشجوی خود را اختصاصی کرده و بدین ترتیب، به بزرگ ترین کالج دنیا تبدیل شده است. در سال 2009 و در حالی که سایر موسسات آموزشی از بحران اقتصادی رنج می بردند، گروه آپولو که موسس این دانشگاه است، به رشد درآمد 27 درصدی یعنی حدود 4 میلیارد دلار دست یافت. دلیل آن چه بود؟ جرج لیچر از دانشگاه فونیکس می گوید: «این دانشگاه جزو اولین مؤسساتی بود که بیش از همه روش ها، به رویکرد پرداختن به مشتری توجه کرد. ما بر مواردی مانند اختصاص اراضی وسیع برای ساخت دانشگاه، ایجاد فضای پر زرق و برق و ظاهر برجسته تمرکز نکردیم.» به جای آن، مستقیما سراغ کسب و کار اعطای مدرک کاربردی کالج به متخصصان شاغل رفتند. این سیستم در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، هر زمان و به هر شکل مطلوب برای مشتریان، در دسترس آن ها است. از طرف دیگر، اغلب کالج های سنتی هنوز از اینکه به دانشجویان خود به چشم مشتری نگاه کنند، اجتناب می کنند.

5- تحویل: در هر فرصت ممکن فراتر از انتظارات عمل کنید

تعجبی ندارد شرکت هایی که تحویل محصولشان سریع، قابل اعتماد و قابل پیش بینی است، کسب و کار را از چنگ توزیع کنندگانی که توزیع ضعیف و بی ثباتی دارند می ربایند. سایت زاپوس کفش فروشی آن لاینی است که به خاطر ایده خدمات رسانی سریع و خاطره انگیز به مشتری، در عرض 9 سال به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شد. مدیر ارشد اجرایی شرکت می گوید: لطیفه ای که مشتریان تعریف می کنند این است که «لحظه ای که سفارش خود را بصورت آن لاین در سایت زاپوس ثبت می کنید، باید از جا بلند شده و سمت در بروید، زیرا کفش هایی که سفارش داده اید، به سرعت ارسال می شود.» این شرکت برای یکی از کارمندان جشنی برگزار کرد که رکورد طولانی ترین مکالمه تلفنی با مشتری را در شرکت شکسته بود. طول مکالمه 5 ساعت بود. شاید مانند ما سرعت کارمندان در قطعی کردن فروش و پایان دادن مکالمه را معیار کارایی بخش خدمات تلفنی می دانید! این رایج ترین معیار در اغلب شرکت ها است ولی در زاپوس چنین نیست. زاپوس خرید های مجدد را معیار بهتری برای کارایی شرکت می داند و در نتیجه، هیچ شرکت توزیع کفش دیگری به سرعت او رشد نمی کند.

طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت

بازدید : 365
شنبه 7 تير 1399 زمان : 15:18

هرچند که یک فروشنده خوب بودن یکی از اصلی ترین فاکتور ها برای موفقیت یک کسب وکار است، خیلی از مردم هستند که احساس خوبی نسبت به کار فروش ندارند. شما مدیر مالک یک کسب وکار هستید و از فروش متنفرید؟ فقط این را می گویم که شما تنها نیستید. توجه داشته باشید که همواره عامل ترس، ناشناخته های موجود در ذهن ماست و در حقیقت یک پاسخ روانی به یک تهدید درک شده می باشد.

شما با ایجاد یک فرایند مشخص برای فروش و پیروی از مجموعه ای مراحل ساده که موجب بالا رفتن اعتمادبه نفس شما در مهارت های خودتان می شود، می توانید این ترس را کنار بگذارید. در این مطلب پنج مرحله را به شما پیشنهاد می دهیم که مالکان کسب وکار می توانند برای به حداقل رساندن ترس خود از فروش از آن پیروی کنند:

1- قبول کنید که فروش یک علم است:

برخلاف چیزی که پیش ازاین ممکن است شنیده باشید، فروش بیشتر از آنکه یک هنر باشد، یک علم است. چراکه برخورد کردن و وارد شدن به یک فرایند فروش با استفاده از محاسبات ریاضی، اعداد و فرمول ها به صورت حساب شده و عملی ممکن می باشد. باتجربه ترین فروشندگان در شرکت های بزرگ همیشه می گویند که فروش به نوعی بازی با اعداد است، به عبارتی فعالیتی است که بر پیگیری هر مرحله از فروش و نظارت داشتن بر نتایج تا کسب یک فرمول برای موفقیت ادامه دارد. تمام اینها به این معنی است که آموزش و تربیت یک مدیر و مالک کسب وکار برای تبدیل شدن به فروشنده موفق کاری است ممکن و قابل اجرا.

article_image_one_541.jpg

2- دانسته های ناخودآگاه قبلی را غیرفعال کنید:

زمانی که نوبت به فروش می رسد، بسیاری از اعمال و رفتاری که در دوره ها و فرایندهای قبلی فراگرفته اید، اثری عکس بر رفتار شما دارند، بنابراین به منظور موفقیت در عرصه فروش شما نیاز به برنامه ریزی مجدد ذهن و ادراک خود برای مشخص کردن موارد قابل قبول و غیر قبول دارید. مواردی از قبیل اینکه “هرگز با غریبه ها صحبت نکن” یا “هرگز در رابطه با پول صحبت نکن” که پیش از در کودکی فراگرفته اید، ممکن است در ناخودآگاه ذهن شما باقی مانده باشد و در این فرایند برای شما ایجاد اختلال کند، بنابراین برای تغییر دادن آن ها نیاز به تلاش زیادی برای تغییر دادن آن ها دارید.

3- بر اساس چشم انداز ذهنی خود عمل نکنید:

پیش از تماس تلفنی برای فروش 5 نوع اطلاعات مختلف که نیاز به دست آوردن در مورد طرف مقابل دارید را بر روی کاغذ یادداشت نمایید تا پس از خاتمه صحبت قادر به ارزیابی عملکرد خود در صحبت باشید. زمانی که به صورت رودررو با مشتری خود روبرو می شوید ممکن است تصور کنید که ایجاد کردن یک موضوع جدید برای صحبت کردن در مورد آن و استفاده از آن برای نگاه داشتن مشتری در فرایند مذاکره و صحبت کار خوب و مناسبی باشد. هرگز دچار این اشتباه نشوید. صحبت خود را در این جلسه با بدست آوردن اطلاعاتی در موردنیاز ها و خواسته مشتری و طرف مذاکره خود آغاز کنید و از آن ها برای هدایت جلسه استفاده کنید. علاقه نشان دادن به خواسته های مشتری باعث می شود تا وی احساس راحتی کند و در این صورت احتمال خرید کردن وی از کسی که با وی راحت تر است بیشتر می شود. در این صورت می بینید که طرف مقابل شما هم درنتیجه این آسودگی خیال آمادگی بیشتری برای قرار دادن اطلاعات در اختیار شما دارد. علاوه بر تمامی این موارد همیشه باید نسبت به محصول خود اطمینان و تخصص داشته باشید. شاید یک فروشنده ذاتی نشوید، اما به خوبی می دانید که در حال فروش چه چیزی هستید.

4- سعی کنید ازنظر احساسی کم نیاورید:

بدون در اختیار داشتن یک فرایند معین و تدوین شده در رابطه با فروش احتمال غلبه خستگی بر شما در طی یک مکالمه تلفنی برای فروش بسیار زیاد و تنها نتیجه این موضوع می تواند افزایش حالت عصبی و ترس شما باشد. سعی کنید باکسی به خوبی او را می شناسید و می تواند نسبت به عملکرد شما بازخورد خوبی در اختیار شما قرار دهد، تمرین داشته باشید و در طی این تمرین اشکالات خود را رفع کنید. هرقدر بیشتر با صحبت هایی که قصد مطرح کردن آن ها رادارید و شیوه بیان آن ها و همچنین اطلاعاتی که می خواهید ارائه دهید آشنایی بیشتری داشته باشید، میزان تسلط و اعتماد شما بیشتر می شود. همواره سعی کنید قبل از شروع جلسه یک پایان و نتیجه مثبت و خوب را برای خود تصور کنید. این تصور شما بسیار تأثیرگذار است و اگر به خوبی قادر به تصور نتیجه ای مثبت برای آن باشید، احتمال موفقیت شما در آن بسیار افزایش پیدا می کند.

5- نتیجه گیری:

زمانی که مجموعه ای از مراحل و روش ها برای فروش رسیدید و فرایندی را تعیین کردید، خودتان متوجه می شوید که رفته رفته شاهد تغییر رفتار در خود می شوید و ترسی که پیش ازاین موجب فلج شدن شما در زمان مذاکره برای فروش می شد، تبدیل به یک نیروی حرکتی برای هدایت شما می شود.

  1. طراحی سایت
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی

بازدید : 405
شنبه 7 تير 1399 زمان : 15:17

کارآفرینان و فروشندگان باهوش راه­ هایی را برای ایجاد یک تفاهم و رابطه با مشتری­ های بالقوه پیدا می­ کنند و به دنبال آن هستند که ارزش محصول یا خدمات خود را نشان ­دهند. در بخش فروش­، مشتری­ های شما، سرسخت­ ترین منتقدین شما هستند. هشیار باشید که آن­ها ممکن است به خرید تمایل نشان­ دهند و مجذوب شوند، ناگهان طی یک اقدام دفاعی گارد گرفته و هر بهانه ­ای بیابند تا پول به زحمت به دست آمده­ ی خود را خرج نکنند.

در اینجا 5 نکته جهت فروش هوشمندانه ­تر وجود دارد:

1. نیازهای پنهان و نهفته آنها را کشف کنید

مشتری­ ها همیشه نمی­ توانند نیازهای خود را تشریح و بیان کنند. در حالی که ممکن است آنها بگویند که نیاز به تقویت کردن و رشد پایگاه هواداران فیسبوک خود دارند، شاید بزرگترین اولویت آنها بهبود دسترسی و دستیابی سازمانی خود باشد. چگونگی شناسایی نیازهای پنهان را بیاموزید و فرصت­ هایی را جهت موفق­تر کردن کاربران و مصرف ­کنندگان در کار خود بیابید.با یک درک عمیق­ تر نسبت به این موضوع که کاربران و مشتریان شما به چه چیزی اهمیت می ­دهند می­توانید آیتم­ هایی را که به اصطلاح معامله برهم زن هستند را شناسایی کرده و آن­ها را از مکالمات و معاملات خود حذف کنید.

article_image_one_548.jpg

2. کاهش نگرانی­ ها با مطالعه موردی و رضایت نامه­ ها

برخی اوقات، مشتری­ ها در بکارگیری یک پروسه­ یا تکنولوژی جدید با مشکل مواجه می شوند. اگرچه ارزش پیشنهادتان برای شما بدیهی و آشکار است اما ممکن است برای مشتری مبهم باشد. در نتیجه، خریداران بدبین خواهند شد. "نَن هرابی" از بخش آموزش فروش HNH می­گوید: " اگر شما زمانی که یک خرید بزرگ و مهم انجام می­ دهید احساس نگرانی و شک دارید، با فرض کردنِ اتفاق افتادنِ همان چیزهایی که انتظار آن­ها را دارید احساس امنیت خواهید کرد. برای غلبه بر شک و احتیاط خریدار، ماجراها یا تضمین­ هایی را که چگونگی بهره­ مندی و رضایت سایر مشتریان شما را شرح می­ دهد را بازگو کنید. تاکید بر این موضوع که سایر فروشندگان از پیشنهادها و قیمت گذاری­ های شما استفاده می­ کنند مشتری را بیشتر ترغیب می­ کند. به همین شکل، اگر مشتری شما احساس کند که در میان هم­رده­­ ها و با شرایط یکسان با خود است، با احساس راحتی بیشتری با طرح پیشنهادی شما موافقت خواهد کرد. "هرابی" میداند که " گاهی اوقات تنها نشان دادن یک لیست از شرکت ­ها و مشتریانی که در گذشته با آن­ها کار کرده­ اید برای راحتیِ چشم اندازِ ذهن کافی است."

3. فروش کمتر

زمانی که قیمت نگرانی اول محسوب می ­شود، راه­ هایی را برای تطبیق بودجه­ ی مشتریان خود بیابید. خیلی اوقات یک راه حل ساده می­ تواند هزینه­ ی کلی مشتریان شما را پایین بیاورد. "جیم هرست" مدیر عامل شرکت فروش هوشمندانه ­ی ابتکاری، در ابتدا فروش در پروژه­ های کوچتر را به جهت باز شدن پنجره­ ی فرصت­ها در آینده را پیشنهاد می­ کند. با تامین یک تعهد متقابل کوچک، شما اکنون یک "بله" از مشتری­ ها دریافت می­ کنید، همان افرادی که در آینده با شما در تعاملات مختلف هم صدا خواهند بود.

4. عواقب انفعال و عدم فعالیت را توضیح دهید.

برای تشویق مشتری­ های خود به اقدام قطعی، شما باید در ابتدا توضیح دهید که در صورت شکست عمل خود و انفعال چه چیزی پیش خواهد آمد. زیرا افراد تمایل دارند که در مقابل عواقب منفی ایمن باشند. شما می­ توانید با یک ریتم احساسی اما قاطع، تشریح کنید که اگر مشتری از آخرین توصیه­ های شما پیروی نکرد چه چیزی پیش­ خواهد آمد. بازاریان و مشتری­ ها باید بدانند که اگر اکنون از پیشنهاد و قرارداد شما انصراف بدهند، بعدها بایستی زمان بیشتری را خرج سروسامان دادن وضعیت خود بکنند.

5. مشتری­های خود را آموزش دهید.

مشتری­ های خود را به وسط قیف پروسه­ ی فروش بازگردانید. اگر آنها هنوز آماده نیستند تا یک "بله­­ ی مطمئن" به شما بدهند، زمان بیشتری جهت گفتگو و آموزش مشتری در مورد ارزش و مزایای پیشنهاد خود اختصاص دهید. از فروش به اجبار و سخت اجتناب کنید و از بازاریابی ایمیلی و تبلیغات جهت به اشتراک­ گذاری اطلاعات و محصولات استفاده کنید تا مشتری­ه ا جهت همکاری با شما تصمیم مطلوبی بگیرند. این دیدگاه به آن­ها اجازه می­ دهد تا با سرعت و روش دلخواه خود از طریق قیف و تونل فروش عبور و پیشرفت کنند.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

بازدید : 341
شنبه 7 تير 1399 زمان : 15:16

اغلب دیده ایم که بسیاری از افراد با رویای راه اندازی یک کسب وکار همواره تصور می کنند که “اگر آن را بسازم، خواهند آمد”. به این معنا که اگر کسب وکاری را راه اندازی کنند، وب سایتی داشته باشند و چند بار هم تبلیغ کنند، مشتریان سر می رسند! اما متأسفانه همیشه این مسئله پیدا کردن مشتریان بر عهده مدیر و مالک یک کسب کار است و راه دیگری برای آن شناخته نشده است.

زمانی که کسب وکاری را راه اندازی کردید، همواره خودتان باید با تلاش و کوشش در پی کسب مشتریان لازم برای محصولات و خدمات خودتان هم باشید. در ادامه به 10 روش برای این کار اشاره شده است.

1- مشتری ایده آل خودتان را تعریف کنید

همواره باید تصویری از مشتری و خریدار محصول یا خدمت خود داشته باشید. اگر مشتریان صنعتی دارید، چه صنعتی هدف فعالیت های بازاریابی شما هستند؟ کارکنان چه سطحی از سازمان محصول یا خدمت شما را مورداستفاده قرار می دهند؟ این مشتریان در کجا اقدام به خرید می کنند؟ آنها کی و کجا اوقات فراغت خود را می گذرانند؟ باید این اطلاعات را جمع آوری کنید تا از بین آنها راهی برای اطلاع رسانی در مورد نام و فعالیت خود به آنها بیابید.

article_image_one_555.jpg

2- یک وبلاگ داشته باشید

وبلاگ پاسخ و چاره ای به همه مسائل شما نیست، اما روشی عالی برای شناساندن شما به عنوان یک کارشناس در حوزه تخصصی خودتان است. تهیه محتوایی که هم برای مشتریان فعلی و هم مشتریان بالقوه شما مناسب باشد، به دو طریق برایتان سودمند است: از طرف نشان دهنده تخصص شما در رابطه حوزه تخصصی خودتان است و از طرف دیگر اطلاعات قابلی را برای افرادی تأمین می کند که در جستجو محصولات و خدمات شما هستند. توجه داشته باشید که مشتری همیشه در پی کسی است که از مسائل خاص وی مطلع باشد.

3- شبکه سازی، شبکه سازی، شبکه سازی

مردم همیشه دوست با کسی رابطه کاری یا تجاری داشته باشند که وی را از قبل بشناسند. با سازمان حرفه ای همکاری داشته باشید. مثلاً اگر صاحب یک رستوران هستید، در رویدادهای محلی که در نزدیک محل رستوران شما تشکیل می شود، شرکت داشته باشید تا مردم بهتر شما را بشناسند. از طریق می توانید با دوستان و شبکه ارتباطی دیگران برای معرفی کردن خودتان هم آشنا شوید.

4- رقبای خود را بشناسید

نگاهی به رقبای موفق خود داشته باشید، آنها برای بدست آوردن مشتری چه کارهایی انجام می دهند؟ شاید بودجه زیادی برای بازاریابی در اختیار نداشته باشید، اما حتما در این بین می توانید راه هایی برای متمرکز کردن فعالیت های بازاریابی خود بر آنها کسب کنید. حتی ممکن است در فعالیت های بازاریابی رقبا ایراد و ضعفی پیدا کنید – کاری که باید انجام دهند و انجام نمی دهند شاید همین مورد فرصتی برای سرمایه گذاری شما فراهم بیاورد و از آن طریق درصدی از سهم بازار را از آن خود بکنید.

5- قدری به رایگان بدهید

مطمئناً هیچ کس دوست ندارد بخشی از محصول یا خدمات خود را به صورت رایگان بدهد، اما به خاطر داشته باشید که شما همواره باید برای تحصیل پول، پولی هزینه کنید!!! گاهی اوقات دادن بخشی از محصول یا خدمات برای کسب سودی بیشتر می تواند در کسب وکار شما تأثیرگذار باشد. مثلاً برای یک بستنی فروشی، اعلام یک روز به عنوان تست رایگان در اندازه ای کم، ارائه یک خبرنامه شامل چند توصیه خدماتی و مشاوره ای برای یک کسب وکار مشاوره و … می تواند موارد مناسبی از این دست فعالیت ها باشد.

6- در فهرست ها جای بگیرید

ساده به نظر می رسد، اما برخی از آن غافل شده و آن را فراموش می کنند. گروه های محلی کسب وکار، اتاق بازرگانی یا حتی اطلاعات تلفنی ازجمله منابعی هستند که نام، آدرس، شماره تماس و آدرس وبسایت شما حتما باید در آنها ثبت شود و در اختیار تمامی افرادی باشد که ممکن است در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند. همچنین سایت هایی مثل فیسبوک و گوگل را هم فراموش نکنید.

7- خود را معرض دید افراد بالقوه قرار دهید

اگر در حوزه چاپ فعالیت دارید، به احتمال زیاد عضو یک مجموعه هستید که دیگر اعضاء فعال در حوزه چاپ هم در آن فعالیت دارند و یا عضوی از آن هستند. همه می دانیم که شرکت کردن در یک جلسه یا همایش با این افراد بد نیست و ایرادی ندارد، اما مشتری خاصی نمی توانید از این جمع برای خدمات خودتان بدست آورید. برعکس، شرکت کردن در جمعی که مثلاً اکثر افراد شرکت کننده در آن طراحان گرافیک هستند، بیشترین احتمال جذب مشتری را برای شما ب همراه دارد.

8- از رویداد مختلف حمایت کنید

در پی اطلاع از رویدادهایی باشید که مشتریان بالقوه شمارا دورهم جمع می کند. روشی برای حمایت و پشتیبانی از آن رویداد پیدا کنید، این روش می تواند شامل در اختیار گذاردن بخشی از زمان شما، محصول یا خدمات شما یا حتی سرمایه مادی شما باشد که در عوض موجب مطرح شدن و معرفی نام شما در مثلاً بیلبوردهای آنها شود. همچنین توجه کنید که برای ارتباط بیشتر بهتر است خودتان هم در آن رویدادها حضور فیزیکی داشته باشید.

9- پیگیری کنید

یکی از عمده ترین مشکلات در این بین عدم پیگیری مشتریان است. زمانی که با یک مراجعه کننده روبرو می شوید، از پرسش از وی در مورد علاقه مندی نسبت به محصولات و خدمات خود ترس نداشته باشید. حتی اگر نه گفتند می توانید زمانی را برای پیگیری مجدد با آنها ست کنید. دلیلی وجود ندارد که خود را به آنها تحمیل کنید، اما همیشه باید سعی کنید نام و اطلاعات شما در دسترس آنها باشد. از این طریق در زمان نیاز به شما مطمئناً یکی از انتخاب هایی خواهید بود که موردبررسی قرار می گیرید.

10- زمانی که یک فروش را از دست می دهید، دلیل آن را پیدا کنید

ممکن است تجربه کار کردن روی یک مشتری از قبل داشته باشید، اما پس از تلاش های بسیار متوجه می شوید که از شما خرید نکرده است. اگر تمایل به همکاری با شما داشته باشد، خیلی خوب است که از وی دلیل عدم خرید از خودتان را بپرسید. آیا محصولی را پیداکرده که بهتر از محصول شما نیاز وی را برآورده می کرده است؟ آیا مسئله قیمت بوده؟ آیا تصمیم برای خرید به زمان دیگری موکول کرده است(به این معنا که هنوز شانسی برای موفقیت وجود دارد)؟ برخی از مشتریان بالقوه ممکن است از این روش پیگیری شما خوششان بیاید و در آینده از به شما مراجعه کنند.

  1. طراحی وب سایت
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت تهران

بازدید : 426
شنبه 7 تير 1399 زمان : 15:16

طراحی سایت آژانس هواپیمایی از جهت شناساندن و معرفی خدمات شما در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که شما ممکن است دارای یک مجموعه خدماتی مسافرتی با امکانات مطلوب و بهترین کیفیت باشید ولی همچنان میزان مشتریان شما از یک روند همیشگی تبعیت می کنند و افزایش نمی یابند و این بدان دلیل است که امروزه مردم در فضای اینترنت بدنبال آژانس های مسافرتی و هواپیمایی با امکانات خوب می گردند و اگر شما دارای پایگاه اینترنتی مناسبی در این فضای مجازی نباشید بالطبع دیده نخواهید شد.

تبلیغات در رسانه هایی مانند تلویزیون و یا بیلبوردها بسیار هزینه بَر بوده و همیشگی و ماندگار نیستند از اینرو بهترین تبلیغ پایدار و هدفمند برای کسانی که در زمینه خدمات مسافرتی و آژانس های حمل و نقل فعالیت می کنند داشتن یک وب سایت اختصاصی و حرفه ای می باشد تا بتوانند بصورت ۲۴ ساعته در معرض دید عموم مردم قرار داشته و خدمات و سرویس های خود را به کاربران نمایش دهند.

قبل از هر چیز توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در دنیای مدرن امروزی نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر پیش از هر چیز ابتدا شاخصه های طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

آیتم ها و خدمات طراحی سایت آژانس هواپیمایی

۱-طراحی صفحه معرفی کامل و سوابق فعالیتی آژانس مسافرتی به همراه پرسنل و کارکنان

۲-طراحی صفحه ارتباط با ما برای نمایش دقیق آدرس آژانس و تلفن های تماس به همراه فرم ارتباط آنلاین

ساخت و طراحی سایت Aviation Agency۳- طراحی صفحه نمایندگی ها و شعبه‌های آژانس به همراه امکان مشاهده آدرس آنها بر روی گوگل مپ

۴- طراحی بخش تورهای مسافرتی داخلی و خارجی بصورت کامل به همراه توضیحات و عکس و ویدئو مربوطه

۵- قابلیت مشاهده مشروح کامل برنامه‌های سفر و مکان‌های عبوری بر روی نقشه

۶ – طراحی بخش هتل‌های مختلف ایران و جهان برحسب نوع خدمات و درجه بندی آنها به همراه تصاویر زیبا از بخش های مختلف از هر کدام هتل ها.

۷ – معرفی مناطق سیاحتی و گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی داخلی و خارجی

۸ – طراحی سرویس فروش بلیط و سیستم رزروآسیون آنلاین و پرداخت الکترونیکی بلیط سفر و یا تورهای مسافرتی از طریق درگاه های بانکی متصل بر روی وب سایت آژانس و پیاده سازی سیستم فروش آنلاین بلیط‌های چارتری و پروازهای خارجی و داخلی بر روی سایت آژانس هواپیمایی

۹ – طراحی صفحه اخبار برای درج آخرین رویدادها و خبرها و اطلاعیه‌ها درباره آژانس و رویدادهای گردشگری

۱۰ – طراحی بخش “لحظه آخری” برای اطلاع رسانی تورهای دقیقه نودی با تخفیف های ویژه

۱۱ – طراحی صفحه مقالات برای ارایه مقالات آموزشی درباره آداب سفر، ملزومات لازم برای سفر، نکات ایمنی در سفر و …

۱۲ –طراحی سیستم مدیریت کاربران و ارتباط با آنها

۱۳- طراحی بخش اطلاعات ساعت گویای کشورها با مرجع بین المللی

۱۴- طراحی وب سایت بخش پیشنهادهای ویژه برای نمایش و معرفی نقاط دیدنی و مقاصد گردشگی ویژه به کاربران

۱۵- طراحی جدول لحظه ای اطلاعات هواشناسی کشورها با رفرنس بین المللی

۱۶- طراحی قسمت های تبلیغات، در طراحی سایت آژانس هواپیمایی قسمت های مختلفی برای تبلیغات بصورت بنری، متنی، کناری، متحرک و …. در نظر گرفته می شود که فرصت و زمینه خوبی را برای قرار گرفتن تبلیغات و آگهی های هتل ها، فروشندگان سوغاتی و صنایع دستی ، مراکز تجاری و فروشگاه های بزرگ فراهم می کند.

۱۷ – طراحی سیستم ارسال پیامک و ایمیل برای ارسال اس ام اس و یا ارسال ایمیل های گروهی برای یادآوری و یا اطلاعیه های مهم مثل تغییرات احتمالی در برنامه پروازها و …

۱۸ – پیاده سازی سرویس رزرو هتل به منظور رزرو آنلاین هتل های داخلی و خارجی مورد نظر مشتری با بهترین قیمت بر روی سایت آژانس‌ مسافرتی

۱۹- طراحی صفحه نمایش اطلاعات سفارت کشورهای مختلف

۲۰- طراحی بخش سوالات متدوال برای پرسش و پاسخ های رایج و عمومی در مورد تورها، رزروآسیون و در کل سوالات مرتبط با سفر

۲۱- سرویس های دیگر از جمله امکان تهیه نسخه چاپی از محتوای سایت، قابلیت اشتراک گزای مطالب و تصاویر سایت، اتصال وب سایت به شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، تلگرام، گوگل پلاس و ..، نمایش آمار بازدیدکنندگان سایت، پیوندهای مفید و شماره های تماس ضروری و .. نظرسنجی و ایجاد انجمن گفتگو و …

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت آژانس هواپیمایی با پیام آوا

پیام آوا بر این نکته توجه ویژه دارد که طراحی سایت آژانس هواپیمایی یا طراحی سایت مسافرتی بایستی از ظاهر گرافیکی فوق العاده زیبا و جذاب و متناسب با حال و هوای سفر و مسافرت برخوردار باشد.

طراحی سایت آژانس هواپیماییپیام آوا طراحی سیستم آژانس های مسافرتی را کاملا بر اساس نیازهای صنعت گردشگری و به صورت بومی همگام با الگوهای سیستم های بین المللی پیاده سازی نموده و تمام قسمت های آن دینامیک می باشد.

پیام آوا علاوه بر پیاده سازی سرویس های اولیه در طراحی سایت مسافرتی که خدمات بصورت مجازی و غیرحضوری را به کاربران ارایه می دهد، تمرکز خود را بر روی پُربازدید ساختن اینگونه وب سایت ها معطوف نمده که با انجام مجموعه‌ای از اقدامات گسترده که یکی از مهمترین آنها بهینه‌سازی سایت ( سئو ) برای موتورهای جستجو مانند گوگل می باشد موجب ارتقاء جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران در موتورهای جستجو می گردد.

افزون بر سئو ، پیام آوا در ساخت سایت آژانس هواپیمایی ملزومات فنی دیگری را نیزمد نظر قرار می دهد مواردی همچون: سرعت سریع لود صفحات سایت و در دسترس بودن بدون خطای وب‌سایت در ساعات مختلف شبانه‌روز؛ طراحی سایت بصورت واکنشگرا (ریسپانسیو) تا قابلیت مشاهده صحیح و بدون ایراد وب‌سایت در دستگاه‌ها با اندازه صفحه ‌نمایش‌های مختلف مانند موبایل و تبلت و .. وجود داشته باشد.

از اینرو با توجه به مطالب گفته شده طراحی سایت آژانس هواپیمایی یا طراحی سایت مسافرتی پیچیدگی های خاص خود را دارد، با عنایت به توانمندی ها و تجربه و دانش فنی پیام آوا در زمینه اجرا و پیاده سازی اینگونه سایت ها با اطمینان خاطر می توانید طراحی سایت آژانس هواپیمایی یا آژانس مسافرتی خود را به ما بسپارید.

پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید. فروشنگان و تولیدکنندگان محترم فعال در زمینه آجیل و خشکبار می توانند جهت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرند.

بازدید : 505
دوشنبه 12 خرداد 1399 زمان : 12:23

تی نماد چیست و از طرف کدام نهاد صادر می شود؟

تی نماد : تی نماد نماد اعتماد گردشگری در فضای مجازی است و سایت هایی که در زمینه گردشگری فعالیت می کنند موظف شده اند که تی نماد دریافت کنند. پس از نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد گردید، تی نماد توسط سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایجاد شده است و سایت های فعال در زمینه گردشگری موظف شده اند که تی نماد دریافت کنند.

تی نماد چیست

در سایت مربوط به تی نماد به آدرس http://tnamad.ichto.ir توضیحات زیر در مورد نحوه و ضرورت دریافت تی نماد آمده است:

ا استناد به تبصره 2 ماده 7 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب 7/7/1370 و اصلاحات بعدی و در اجرای تبصره 3 ماده 2 دستورالعمل ارائه خدمات سیاحتی و گردشگری در فضای مجازی مصوب 31/6/1394، به منظور ساماندهی سامانه‌های الکترونیکی فعال در حوزه معرفی ، اطلاع رسانی، بازاریابی و فروش خدمات گردشگری، شیوه‌نامه مربوطه به شرح زیر تهیه و ابلاغ می‌‌گردد:

ماده 1) افراد حقیقی و حقوقی علاقمند به فعالیت و ارائه خدمات سیاحتی و گردشگری در فضای مجازی، چنانچه قبلا مجوزی در چارچوب آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب 1380 و آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مصوب 1394 برای فعالیت در حوزه گردشگری دریافت نکرده‌اند، با رعایت شرایط زیر و به یکی از طرق زیر یا هردو توامان، می‌توانند به شکل قانونی در این عرصه فعالیت نمایند:

1-1. سامانه الکترونیکی اطلاع رسانی و بازاریابی خدمات سیاحتی و گردشگری که از این پس سامانه‌های معرفی و بازاریابی الکترونیکی خوانده می‌شود. تبصره: در صورتی‌که قصد اطلاع رسانی جاذبه های مختلف گردشگری و بازاریابی فراتر از بسته‌های سفر را داشته باشند باید حسب مورد تاییدیه دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان را به همراه مدارک در سامانه ثبت نمایند.

1-2. سامانه الکترونیکی عرضه و فروش خدمات سیاحتی و گردشگری که از این پس سامانه فروش الکترونیک خوانده می شود.

ماده 2) مسئولیت تائید صلاحیت فنی و تخصصی متقاضیان فعالیت در فضای مجازی بر عهده مدیرکل استان است.

ماده 3) شرایط کلی و مدارک لازم

1-3. ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه tnamad.ichto.ir تبصره: متقاضیان بند 1-1 می توانند در قالب حقیقی و حقوقی و متقاضیان بند2-1 منحصرا در قالب شخصیت حقوقی اطلاعات خود را در سامانه ثبت نمایند.

2-3. معرفی نام پایگاه و ارائه مدارک ثبت پایگاه اینترنتی.

3-3. معرفی فردی به عنوان مدیر فنی گردشگری پایگاه اینترنتی از میان دارندگان مجوز مدیریت فنی بند «ب» دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری صادره از سازمان.

4-3. معرفی آدرس دفتر یا محل فیزیکی برای پشتیبانی فعالیت الکترونیکی (ارائه تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه محل به همراه تلفن ثابت).

5-3. سپردن ضمانت‌نامه بانکی حسن انجام‌کار به مبلغ پانصد میلیون ریال مطابق با بخشنامه مربوطه و امضای تعهد‌نامه انضباطی مربوطه پس از تائید صلاحیت تخصصی. تبصره: متقاضیان بند 1-1، نیازی به سپردن ضمانت‌نامه ندارند.

6-3. ارائه گواهی صلاحیت فردی و عدم سوء‌پیشینه کیفری.

7-3. ارائه تصویر قرارداد منعقده با تور‌گردانان، دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری و یا بهره‌برداران سایر تاسیسات گردشگری. تبصره:کلیه مدارک متقاضیان پس از بررسی و تکمیل در ادارات کل استانی با تائید مدیرکل و از طریق سامانه جهت تائید نهایی و اخذ نماد اطمینان به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ارسال خواهد شد.

ماده 4) گواهینامه ارائه خدمات گردشگری در فضای مجازی در فرمت مصوب موجود در سامانه پس از تائید اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، از سوی اداره کل استان صادر می‌گردد. تبصره: اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری پس از دریافت نسخه الکترونیکی گواهینامه صادره، اقدام لازم را جهت معرفی متقاضی به مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای دریافت نماد اعتماد انجام خواهد داد.

ماده 5) سامانه‌های بازاریابی و فروش الکترونیک باید نام و مراحل ثبت پایگاه اینترنتی خود را براساس دستورالعمل تعیین نام تاسیسات گردشگری و ثبت شرکت‌ها انجام دهند. استفاده از عنوان و نام‌های پیشینه دار یا تکراری برای سامانه اینترنتی، مجاز نمی‌باشد.

ماده 6) سامانه‌های فروش الکترونیکی و بازاریابی مجاز به تهیه بسته سفر و یا اجرای گشت نمی‌باشند.

ماده 7) دارنده مجوز مکلف به صدور و ارسال قراردادهای صادره با دفاتر و شرکت های طرف قرارداد برای گردشگران از طریق پایگاه اینترنتی خود می‌باشد.

ماده 8) سامانه فروش الکترونیک مکلف است بسته‌های ارائه شده را با مشخص نمودن مجریان، زمان اجرای گشت، نرخ گشت، وسیله حمل ونقل و سایر اطلاعات، شرایط، ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط را بر روی پایگاه اینترنتی خود درج نماید.

ماده 9) اختلافات و شکایات رسیده از دارندگان مجوز موضوع این شیوه‌نامه، از سوی اداره کل استان بر اساس آئین‌نامه‌ها و مقررات متناظر و مصرح در ماده یک همین شیوه‌نامه مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

ماده 10) اعتبار مجوزهای صادره به مدت یکسال بوده، پس از آن و در صورت تائید عملکرد برای مدت مشابه قابل تمدید است.

ماده 11) دارندگان مجوز به منظور پاسخگوئی به مشتریان مکلف به ارائه خدمات 24 ساعته برخط می باشند.

ماده 12) این شیوه نامه در دوازده ماده، نه بند و پنج تبصره تهیه و تنظیم گردیده است که از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا می باشد.

چرا سایت های گردشگری فیلتر می شوند؟

در روزهای اخیر بسیاری از سایت های گردشگری مانند علی بابا، جاباما و... به دلیل نداشتن تی نماد فیلتر شده اند. نکته جالب در مورد تی نماد این است که بسیاری از فعالان حوزه مجازی از وجود چنین نماد اعتمادی بی خبر بوده و اصولا اطلاعاتی در مورد وجود چنین سایتی ندارند. ضمن اینکه نداشتن نماد اعتماد اصولا نباید ارتباطی به فیلتر شدن سایت ها داشته باشد، بخصوص اینکه نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد برای سایت هایی ایجاد می شود که توانسته اند مجوزهای صنفی لازم را کسب کنند و احراز هویت شده اند، بنابراین سایت هایی که اینماد دارند عملا علاوه بر داشتن مجوزهای لازم در زمینه کاری خود، توانسته اند مدارک معتبر مورد نیاز را تهیه کنند. بنابراین به نظر می رسد که داشتن تی نماد نوعی موازی کاری محسوب می شود.

اما آنچه مسلم است، این است که اشخاص حقیقی و حقوقی که در فضای مجازی قصد ارایه خدمات گردشگری را دارند، باید با ثبت نام در این سامانه، مجوز تی نماد را دریافت کنند. در همین رابطه آقای علی رفیعی معاون گردشگری استان تهران مصاحبه ای انجام داده است که بخشی از آن را در ادامه توضیح می دهیم:

علی ‌رفیعی در پاسخ به این پرسش که برخی دفاتر مسافرتی و یا آژانس‌های گردشگری با وجود آنکه لغو مجوز می‌شوند ولی در فضای مجازی همچنان به فروش تور اقدام می‌کنند، اظهار داشت: دفاتر مسافرتی که دچار تعلیق مجوز و فعالیت می‌شوند نمی‌توانند قرارداد جدید منعقد کنند ولی باید نسبت به قراردادهای قبل از تعلیق خود، پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: ما با آژانس‌های گردشگری که به صورت دفاتر مسافرتی و به صورت فیزیکی کار می‌کنند و دچار تخلف می‌شوند برخورد و با همکاری پلیس پلمب می‌شوند، ولی فعالیت در فضای مجازی کمی متفاوت است زیرا برای برخورد با این تخلفات در فضای مجازی در اول کار هستیم.

‌رفیعی تصریح کرد: برای برخورد با تبلیغات و فروش تورهای گردشگری در فضای مجازی که تخلف می‌کنند با همکاری پلیس فتا، معاونت گردشگری و قوه قضائیه، مباحث مجرمانه در دست تهیه است و اگر تاکنون نیز زمان برده است به دلیل وضع قوانین زمانبر در نهادهای قضایی است، ولی هم اکنون نیز پلیس فتا آماده فیلترینگ سایت‌های متخلف گردشگری است، ولی برای سرعت بخشیدن به این امر باید قوانین مجرمانه در این حوزه توسط دادگستری و قوه قضائیه ابلاغ‌ جدید شود.

معاون گردشگری استان تهران بیان داشت: در این زمینه سایت‌های گردشگری باید نمادی با عنوان "تی نماد" (نماد اطمینان گردشگری مجازی) را دریافت کنند که تاکنون 6 سایت برای دریافت این نماد و مجوز اقدام کردند و 270 سایت دیگر نیز مراحل ثبت نام آنها صورت می‌پذیرد، بنابراین داشتن این نماد بر روی سایت‌های گردشگری نشان از رعایت قوانین در وضع قراردادهای آنها با گردشگران و مردم است و سایت‌های که به دریافت این نماد اقدام نکنند، و همچنین دچار تخلف در عرصه گردشگری شوند، به سهولت فیلتر خواهند شد.

پا نوشت

طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت آموزشی

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 75
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 40
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 174
  • بازدید سال : 521
  • بازدید کلی : 26178
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه